Планирани са плаващи подводни тунели за Норвегия

Норвегия
Плаващи подводни тунели в Норвегия

 

 

Говорейки географски, Норвегия е изключително трудно място за шофиране за автомобилистите, заради фиордите, които са повече от 1100.  Това е причината, поради която, за пристигането от точка А до точка Б, обикновено хората трябва да минат през точка Д, няколко моста и ферибот.

За преодоляване на проблема, Норвегия предприема амбициозен проект за изграждане на изцяло потопен, плаващ трафик тунел под вълните на Согнефьор.

Дълбочина на фиорда е 1308 метра под морското равнище. Средната ширина на главния ръкав на фиорда е 4,5 километра. Заобиколен е от скали с височина от над 1000 метра.

Според проектантите, тунела ще бъде прикрепен към масивни понтони, плаващи на повърхността на водата. Те ще бъдат стабилизирани от подпори, които свързват двойни тръби. Цилиндрите които са един до друг ще позволят непрекъснато движение и в двете посоки.

Тунелът ще бъде първият по рода си в света. Той ще решава редица проблеми, които са възпрепядствали по един или друг начин държавните проектанти.  Определени географски характеристики по Согнефьор, правят висящите мостове а дори и традиционните плаващи такива непрактични. Те стават обект на много повреди, поради грубото време в Норвегия.

Подводните тунели имат голямо предимство. Те запазват водния път чист за търговски кораби и особено важните за Согнефьор кораби на военноморските сили.

Това не е мечта.Норвегия

Норвегия вече е инвестирала 25 милиарда долара в средства по проекта. Ако всичко върви по план, тунелите на Согнефьор ще бъдат завършени до 2035 година.

След това, в зависимост от успеха на първоначалната структура, ще се изградят допълнителни плаващи тунели, които ще решат проблема и за други области. По този начин, Норвегия ще има една уникална пътна мрежа.

Проектантите казват, че ако дългосрочните модели и компютърни симулации издържат, подводните плаващи тунели биха могли да намалят пътуването с кола от север на юг наполовина. (Времето за прекосяване на това разстояние е 22 часа. То би намаляло на 11.)